Duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2005 | Nederland, Amsterdam

Hallo dushi's

Daar ben ik weer met een bericht! Sorry dat het zo lang duurde mam!

Het einde van mijn vorrige werkweek eindigde goed, namelijk anderhalf uur eerder dan normaal. Mijn begeleider vond dat ik maar van de zon moest gaan genieten! Dat laat ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen.

Het weekend was natuurlijk weer erg gezellig! Vrijdag was er een gratis borrel in de Heeren, een cafe restaurant waar de upper-class van curacao komt. Daar moesten wij natuurlijk ook zijn, want het was gratis. We waren totaal underdresst, maar we waren met meer dan 10 dus dan valt het weer wat minder op. Om 9 uur was de gratis borrel afgelopen en hebben wij nog wat verder gefeest, want er kwam nog een band. Ik heb zelfs nog op het podium moeten dansen voor een wedstrijd, die een oud vrouwtje van 80 won. Ik weet nog steeds niet waar het nou om ging. De foto's komen later, want die zijn niet met mijn camera gemaakt.

Natuurlijk hielden wij ons daarna weer aan het uitgaansprotocol, we gingen naar de tutu tango!

Zaterdag natuurlijk lekker uitgeslapen en daarna naar het strand. We zijn met een groepje naar Santa Marta gegaan, waar we op het strand van het Sunset beach resort hebben gelegen.
We hebben zelfs nog in de brandende zon gebeachvolleybald (schrijf je dat zo?) en we hebben met het meidenteam gewonnen!
's avonds zijn we niet uitgegaan want zondags gingen we.... Duiken!!!!
Wel hebben we met het hele huis op het strand naar het onweer en de storm gekeken! Jammer dat je daar geen foto's van kunt maken, want dat is echt supermooi hier!

Maar zondag was het tijd om te duiken!!! We gingen met 4 meiden, Andrea, Hanneke, Francis en ik. Eerst kregen we een video te zien van 20 jaar oud, waar ze het hadden over 'nat pak' ipv 'wetsuits'.
Daarna moesten we de duikflessen om doen en naar het water lopen. Dit was best zwaar en over de stenen lopen ging ook vrij lastig. Hangend op onze buddy kwamen we dan toch te water.

Bij mij en Hanneke en mij ging het supergoed. Helaas ging het bij Andrea en Francis niet goed, die kregen het niet voor elkaar om onder water rustig te ademen.
Zij gingen dus het water uit en Hanneke en ik gingen verder. Na wat oefeningen gingen we richting het rif duiken. Dit was echt SUPER mooi! Het was net of je in Snorkelland was beland! We zijn niet over het rif gegaan, maar op 6 meter diepte gebleven. Dat ziet er heel raar uit op de rand van het rif, het gaat namelijk stijl naar beneden en je kijkt dus in een zwart gat. Na wat een eeuwigheid leek kwamen we weer boven en toen bleek dat we iets langer dan een kwartier gedoken hadden.

Ik vond het zo mooi, dat ik besloten heb om m'n PADI te gaan halen. Ik kan mee doen met een groepje van m'n huis waar een meisje is uitgevallen. Zij is namelijk erg verkouden en da's een beetje lastig bij duiken.
Omdat ik met hun mee kan doen is het ook 100 NAF goedkoper, dat is dus ook wel relax.

Na het duiken zijn we weer naar het strand gegaan. Dit keer was het de beurt aan Blaaibaai. Wij dachten dat we het pad naar het strand hadden gevonden, maar we kwamen uit bij de bosjes aan de zijkant van het strand. Die bosjes hebben wij dus maar tot de gratis ingang benoemd, dat scheelde weer 10 gulden! Lekker Hollands!

's Avonds hielden wij ons weer keurig aan het uitgaansprotocol: happy hour bij wet and wild! Die eindigd om 7 uur, dus dan kun je weer optijd naar huis!

Dat was het weer voor vandaag! Ik heb nog veel meer te vertellen, maar dat komt later wel weer!

Doeidoei!

P.S. Marjolein, dank je wel voor je kaartje! Jij bent de eerste!

Hint: Bonitostraat 4-6, Willemstad, Curacao. Airmail gaat het snelst!
De muur van m'n kamergenoot hangt vol!! Ik ben jaloers! ;)

  • 20 Oktober 2005 - 09:55

    BNG:

    Josine
    Gelkingestraat 39-17
    9711 NB Groningen
    Nederland

    Marije
    Damsterdiep 80A
    9713 EK Groningen
    Nederland

    Anke
    Kreitenmolenstraat 123
    5071 BC Udenhout
    Nederland

    Anna
    Hindestraat 27
    6531 KG Nijmegen
    Nederland

  • 20 Oktober 2005 - 09:59

    BNG:

    He elma! Volgens ons is dat duiken daar echt super! Koop je snel een onderwatercamera? Wij willen Nemo ook wel zien!

    Drink je niet te veel en werk je hard genoeg? Wij blijven combineren, na ja, de Groningse garde dan...

    liefs BNG

  • 20 Oktober 2005 - 20:20

    Josseline:

    Wat leuk Elma je verhaaltje te lezen. Herkenbaarallemaal.Een advies de Christoffelberg beklimmen kun je beter 's-morgens om 6.00 uur al mee beginnen. Met de auto is het ook wel leuk hoor, wel moet je geen auto hebben die bij elk stoplicht afslaat. Wij hebben in het park weleens op een helling stilgestaan, we hadden toen ook een oude barrel van vrienden mogen gebruiken tijdens een van onze vakantie. Ik blijf je een beetje volgen, vind het erg leuk. Morgenavond alweer naar "De Heeren"zeker!!!!
    Fijne tijd verder en doei

  • 22 Oktober 2005 - 11:43

    Felix:

    Jij bent een feestbeest, maar let een beetje op de taal:stijl,
    eindigd---foei.
    Veel plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 December 2005

Koud!!!

30 November 2005

Bon Bini, Boka tabla

22 November 2005

Heel wat avonturen

14 November 2005

PADI!!!!!!

09 November 2005

weer een weekend voorbij
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 8092

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2005 - 04 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: