PADI!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu PADI!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu

PADI!!!!!!

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2005 | Nederland, Amsterdam

Jaja! ik heb 'm dan eindelijk! M'n PADI open water brevet! Nu mag ik tot 18 meter duiken!

Maar eerst even de afgelopen week. Deze week had ik het druk op m'n stage maar toch ook weer niet. Ik wilde veel doen, maar internet werkte niet mee. We hadden een password aangevraagd voor de site van Brocacef om productinformatie te kunnen krijgen. Alleen doet de hele week dat gedeelte van de site het niet! 1 van de projecten die ik heb schiet dus niet zo op!
Verder ben ik woensdag naar een lezing over ogen laseren geweest en had mijn begeleider donderdag bedacht dat ik vrijdag ochtend voor de apothekers assistenten wel twee geneesmiddelprofielen kon presenteren! Gelukkig kon ik alle informatie makkelijk vinden en ging dat allemaal goed.
Buiten m'n stage heb ik weinig gedaan deze week, want ik wilde absoluut kunnen duiken dit weekend.

Zoals ik al gezegd had, is het duiken dus gelukt! Het ging deze keer heel erg goed. 's Ochtend had ik eerst het examen en dat ging goed. Ik had drie fout en je mag er 12 hebben, prima dus.
Het klaren van m'n oren ging makkelijk en dus kon ik van het uitzicht genieten! Ik heb echt de mooiste vissen gezien en het koraal is ook onvoorstelbaar mooi. Ik heb zaterdag twee duiken gemaakt en de tweede was het mooist, op het laatste moment, toen m'n lucht al aardig begon op te raken zag de dive master ineens een schilpad! Er zijn een paar plekken op curacao waar schildpadden wat vaker te zien zijn, maar zelfs dan moet je wel mazzel hebben om er 1 tegen te komen. Wij waren dan ook blij verrast en zijn een tijdje blijven kijken tot de schilpad weer wegzwom.
Daarna moest ik alleen nog laten zien dat ik m'n duikbril af kon doen onder water en weer opdoen. En toen was ik geslaagd!

Andrea en Hanneke waren die ochtend al geslaagd voor hun PADI, dus dat hebben we mooi gevierd door 's avonds lekker te gaan stappen bij Mambo beach.

Vandaag (zondag) hebben we eerst uitgeslapen en natuurlijk wilden we daarna naar het strand. Maar helaas was het weer een regenachtige zondag! Het leek wel weer Nederland! Daarom zijn we naar de film gegaan: Two for the money. Het was wel een aardige film, maar een beetje traag. Ik zou niet zeggen dat jullie er met z'n allen heen moeten gaan, maar voor een zondag middag was het wel een leuke film.

Na de film hebben we Maaike en Lea uitgezwaaid, want die gingen naar huis. Ook Erik een vriend van Monique ging weer naar huis. Wel jammer, maar er komen vast wel weer leuke mensen voor terug.

Nu zitten we in huis ook weer een film te kijken, de soul geloof ik. Maar die is eng, dus ik kijk maar half vanachter de computer.

Ik zie dat ik alweer een behoorlijk stuk getyped heb, dus ik stop maar weer met schrijven.

Ayo!

  • 14 November 2005 - 01:33

    Greetje:

    Gefeliciteerd met je dilpoma,mijn zoon heeft in Australie zijn brevet gehaald en was ook helemaal lirisch over het duiken.Met ons gaat het goed,de oogst is achter de rug en alles is goed verlopen.Het is nu lekker fris weer,'snachts -10 en overdag rond het vriespunt.Vorige week lag er 2 cm sneeuw,maar dat is alweer gesmolten.Veel plezier en groeten uit Camrose

  • 14 November 2005 - 09:31

    Anke:

    Gefeliciteerd met je padi!!!!!

  • 14 November 2005 - 12:10

    Anna:

    Gefeliciteerd! Zo'n prachtige onderwaterwereld klinkt wel heel aanlokkelijk als je hier in het koude NL in de ziekenhuiskelder zit. Succes met je opdrachten en veel plezier met de komende duikjes! x

  • 15 November 2005 - 01:11

    Marie:

    Hee Elmie, die maar 1 uur tijdsverschil van me vandaan leeft! gefeliciteerd meissie. Heb het trouwens wel moeilijk met je advies om niet zo lelijk dik terug te komen als die amerikanen.
    Hoe is het eten eigenlijk daro?

    ciao,
    Marie

  • 16 November 2005 - 22:25

    Josine:

    Dank voor je mooie kaartje!
    En ja we drinken nog voor je....we hebben het er maar druk mee.
    x

  • 18 November 2005 - 21:07

    Josine:

    Tja, we hadden nog meer brieven voor je geschreven maandag...alleen niemand heeft ze meegenomen. Er stond wel al "Voor Elma op Curacao" op...misschien dat ze toch nog aankomen??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 December 2005

Koud!!!

30 November 2005

Bon Bini, Boka tabla

22 November 2005

Heel wat avonturen

14 November 2005

PADI!!!!!!

09 November 2005

weer een weekend voorbij
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 8075

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2005 - 04 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: