Koud!!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van elma - WaarBenJij.nu Koud!!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van elma - WaarBenJij.nu

Koud!!!

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg

12 December 2005 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal!

Daar ben ik dan weer in het koude Nederland! Lekker bij Mark op de bank. Het voelt in Nederland als of ik op wintersport ben, dus ik heb vanmiddag maar m'n ski-jack aangedaan!

De laatste dagen in Curacao waren eigenlijk als vanouds, alleen deed ik alles voor het laatst. Op de valreep heb ik de -door de regen glibberig geworden- Christoffelberg nog beklommen, samen met m'n ouders. Met als gevolg dat ik nog spierpijn in m'n benen heb! Het was jammer dat we slecht uitzicht hadden, maar het was nog steeds supermooi dat we de top hadden bereikt. Het laatste stuk was echt letterlijk klimmen!
De laatste avond ben ik nog even woest gaan stappen, waardoor ik redelijk moe in het vliegtuig zat. Ik denk: mooi dan kan ik goed slapen, maar ondanks dat ik 3 stoelen tot m'n beschikking had gaat slapen in een vliegtuig toch wat lastiger. De vlucht naar huis was voor de rest redelijk rustig.

Toen we aankwamen werden we er in het vliegtuig nog even aan herinnerd dat we ons paspoort bij de hand moesten houden, want er zou 100 % controle zijn. Wat dat inhoud zal ik even uitleggen: eerst kom je de slurf van het vliegtuig uit en dan kom je de marachause tegen die de helft van de mensen gaat ondervragen wat ze op Curacao deden. Dan krijg je een handbagage check. Daarna kom je bij de gewone douane, waar ze bij sommige mensen nog weer moeilijk gaan doen. Vervolgens als je bij de bagageband aankomt is deze helemaal afgezet en kun je maar op 1 manier erin en op 1 manier er uit. Daarna kom je in de zogenoemde wasstraat, wat inhoud dat weer al je bagage door de scan moet. Ook de handbagage. Als je dan pech hebt moet je je bagage ook nog eens open gaan maken. Gelukkig zijn wij niet ondervraagd en hoefden wij onze bagage niet open te maken. Mijn ouders en ik zien er natuurlijk ook uit als en heel schattig en onschuldig gezinnetje! Ondertussen ben je wel anderhalf uur verder, dus ik was allang blij dat de koffers niet open hoefden.

Verder ben ik benieuw hoe m'n jetlag verder gaat, want m'n ritme is totaal in de war! Ik heb vanmiddag geslapen, terwijl het op Curacao dan eigenlijk nog maar 12 uur is en nu heb ik het gevoel dat het midden in de nacht is, terwijl het hier nog maar 21 uur is en ik op Curacao net klaar zou zijn met m'n werk. Nou ja, ik zie wel hoe lang ik morgen slaap.

Tot snel iedereen!

  • 13 December 2005 - 14:19

    Marije:

    Welkom terug Elma!! Wel raar hoor, dat je niet gewoon de trein naar Groningen hebt genomen... Slaap ze nog maar even :-)

    liefs Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 December 2005

Koud!!!

30 November 2005

Bon Bini, Boka tabla

22 November 2005

Heel wat avonturen

14 November 2005

PADI!!!!!!

09 November 2005

weer een weekend voorbij
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 8075

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2005 - 04 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: