Weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2005 | Nederland, Amsterdam

Het was een druk weekend, ik heb vanalles gedaan van cultuur tot stappen.

Zaterdagochtend zijn we met een paar huisgenoten naar het Kura Hollandia museum geweest. Wij vonden dat we dat toch gedaan moesten hebben. Het Kura Hollandia museum laat de geschiedenis van de inwoners van curacao zien. Wat inhoud dat het vooral over de slavenij gaat. Vrij gruwelijk hoe wij europeanen de afrikanen behandeld hebben en de katholieke kerk vond het nog goed ook, zolang er maar zieltjes gewonnen werden! Ook wij nederlanders waren niet van die lievertjes, dan snap je toch een beetje waarom je hier af en toe 'macamba' wordt genoemd. Dat betekend iets als stomme hollander, maar dan eigenlijk iets erger.

Natuurlijk zijn we ook gaan stappen dit weekend. Ik zal even het vervolg van de regels uitleggen: vrijdag naar de tutu tango en zaterdag naar mambo beach.
Vrijdag zijn we voor we naar de tutu tango gingen naar de cinco geweest, want daar speelde een man partymuziek op de piano. Dit was echt superleuk. Later in de tutu tango werd iedereen langzamerhand dronken, behalve ik want ik was de bob! Dat kan erg komisch zijn, maar op een duur is de lol er toch wel af en dan is het tijd om iedereen mee naar huis te slepen.
Zaterdag op Mambo beach was het Hanneke haar beurt om te boben, dus toen kon zij naar ons gelal gaan luisteren.

Als afsluiting van het weekend gaat iedereen op zondag de happy hours af. Van 5-6 bij mambo beach en van 6-7 bij wet and wild. Dit zit allebei op het zelfde strand, dus dat is wel zo handig. Bij de wet and wild houd het happy hour in dat je voor 4 gulden (ja je ziet het goed, dat is nog geen 2 euro) mixjes kunt drinken! Nou vraag ik je, kan het nog goedkoper?
Maar aangezien ik maandag om 8 uur moest beginnen ben ik maar optijd naar huis gegaan.

  • 12 Oktober 2005 - 20:10

    Josine:

    Klinkt goud! Een groot feestje tot nu toe :) Marije en ik houden ons ook met zijn tweeen nog staande in de Tap, was t maandag toch weer netjes na drieen... x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 December 2005

Koud!!!

30 November 2005

Bon Bini, Boka tabla

22 November 2005

Heel wat avonturen

14 November 2005

PADI!!!!!!

09 November 2005

weer een weekend voorbij
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 8093

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2005 - 04 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: