De Christoffelberg! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu De Christoffelberg! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van elma - WaarBenJij.nu

De Christoffelberg!

Door: Elma

Blijf op de hoogte en volg

09 Oktober 2005 | Nederland, Amsterdam

Met een paar meiden hadden we bedacht dat we vrijdag de christoffelberg zouden gaan beklimmen. Dit is niet echt een berg, maar meer een heuvel.
Het was de bedoeling dat we vroeg weggingen, om half 10. Maar half 10 is hier eigenlijk helemaal niet vroeg en we hadden ons ook nog eens verslapen. Toch maar gegaan met de auto van Hanneke en Andrea. Deze auto is een verhaal appart, hij slaat bij elk stoplicht af en wil dan niet meer starten. Erg handig! Maar de reis ging voorspoedig, tot een meter voor het hek van het Christoffelpark, toen sloeg die af. Op de parkeerplaats werden we erop gewezen dat er rook uit de auto kwam! Dit kwam door oververhitting. Omdat we toch de berg te voet wilden beklimmen, maakte het voor toen nog even niet zo veel uit.

Bij de kaartjes kopen bleek dat een kaartje 17,50 NAF kost, maar voor studenten 7,50 NAF. Gelukkig had ik m'n college kaart bij me, alleen de andere 3 meiden hadden dat niet. Dat was ook weer een goede les: studenten krijgen overal korting.

Toen wij de vrouw van de kassa vertelden dat we helemaal gingen lopen, dacht ze dat we een grapje maakten. Ondankts dat zij het raar vond zijn wij toch te voet op pad gegaan met een aantal flessen water. Het park was hardstikke mooi, met vooral veel hagedissen.
Het uitzicht werd hoe hoger steeds mooier. Het pad werd echter ook steeds steiler! De zon begond behoorlijk heet te worden en we hadden weinig eten bij ons. Toen hebben we besloten om maar niet verder te gaan, omdat we geen zin hadden om van de berg te donderen door de honger. Wel jammer want we waren al redelijk dicht bij de top. We gaan het nog een keer proberen en dan gaan we met een goede auto eerst een stuk met de auto de berg op.

Toen we beneden waren moesten we eerst nog de koelvloeistof bijvullen. Er was een man van het park die ons daar bij hielp. De radiator bleek helemaal leeg te zijn en er zat zelfs een beetje olie bij! We konden nog wel terug rijden gelukkig. Al sloeg de auto bij elk stoplicht af. De auto staat nu ter reparatie.
Maar de auto die voor mij bedoeld was heb ik die avond gekregen en mijn auto doet het gelukkig hardstikke goed.

  • 10 Oktober 2005 - 12:00

    Annelieke:

    kijk dat is nog eens wat anders dan een kantoor in de Witte de Withstraat in Amsterdam West. (mijn werkplek) met een beetje mazzel zie ik hooguit eens een duif langsvliegen.
    Ik ben jaloers maar ga mijn zonen stimuleren om ook ooit eens in de tropen stage te lopen.
    Morgen weer bridgeles!! met je moeder in de gezellige bibliotheek van weesp.Veel plezier en ik blijf je berichten op je site volgen. groetjes

  • 11 Oktober 2005 - 10:00

    Marit:

    Wat leuk dat het je goed bevalt daar, kan me ook bijna niet anders voorstellen. Die wandeling is idd erg lang en zeker warm als je vanaf het hek begint, maar je moet hem zeker nog een keertje afmaken, want het uitzicht is zeker de moeite waard. Ik heb zelfs Venezuela gezien! Heel veel plezier nog en doe nog maar een biertje op mambo!!

  • 12 Oktober 2005 - 10:27

    Josine:

    Hoe was je eerste werkdag??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 December 2005

Koud!!!

30 November 2005

Bon Bini, Boka tabla

22 November 2005

Heel wat avonturen

14 November 2005

PADI!!!!!!

09 November 2005

weer een weekend voorbij
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 8101

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2005 - 04 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: